Sunday, October 21, 2007






مهاجرت از طريق برنامه های خاص استانی



بسیاری از استانهای کانادا با دولت فدرال کانادا توافق نامه ای را امضاء نموده اند که بدانها اجازه می دهد در گزینش متقاضیانی که به مهاجرت و اسکان در آن استانها تمایل دارند نقش مهم تر و اساسی تری داشته باشند. اگر شما تمایل به مهاجرت به یکی از استانهای کانادا از طریق طرح استانی را دارید می بایستی در ابتدا تقاضای خود را از طریق همان استان بعمل آورید. سپس آن استان تقاضای شما را بر اساس نیازهای خود و انگیزه شما از مهاجرت بررسی می نماید.
قبل از مهاجرت به کانادا، متقاضیان مهاجرت از طریق استانی می بایستی منتظر تکمیل مراحل بررسی تقاضایشان باشند.

طرح استانی مانیتوبا

طرح استانی نیوبرانزویک
طرح استانی جزایر پرنس ادوارد


طرح استانی نوااسکوشیا




طرح استانی مانيتوبا

طرح استانی مانیتوبا جهت پذیرش تجّاری که به قصد تأسیس بیزیس خود به این استان مهاجرت می کنند در نظر گرفته شده است.طرح استانی مانیتوبا این استان را مجاز می نماید که تجّار واجد شرایط را از سرتاسر دنیا گزینش کرده و به کارگیرد، تجّاری که توانایی نقل مکان به مانیتوبا و تأسیس یا خرید یک مرکز تجاری را داشته باشند.جهت واجد شرایط بودن، متقاضیان بر اساس موارد ذیل ارزیابی میگردند :
داریی حداقل بمیزان٢٥٠٠٠٠ دلار کانادائی.
سرمایه حداقل به میزان ١٥٠٠٠٠ جهت سرمایه گذاری در مانیتوبا.
مدارکی که نشانگر سابقه تجاری فرد متقاضی و یا سابقه مدیریت عالی یک کمپانی موفق باشد.
مسافرت و ویزیت مانیتوبا جهت بررسی امکانات و موقعیتهای شغلی و کیفیت زندگی در آن.
بودیعه گذاردن ٧٥٠٠٠ دلار کانادائی به دولت مانیتوبا جهت تضمین برقراری و تأسیس و یا خرید یک مرکز تجاری در مانیتوبا. در بیشتر موارد ، مبلغ بودیعه گذاشته شده (٧٥٠٠٠) زمانی آزاد می گردد که سرمایه گذاری انجام شده باشد و تجارت و حرفه مربوطه دقیقاً مطابق با موضوع مندرج در فرم تقاضا به مرحله اجرا در آمده باشد.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با سازمان ما تماس حاصل فرمائید . بسیار خوشوقت خواهیم بود که اطلاعات بیشتری را در این مورد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .


طرح استانی نيو برانزويک

این استان ٧۵۰,۰۰۰ نفر جمعیت دارد و مرکز این استان

Fredericton

می باشد. فعالیت های اقتصادی این استان بیشتر در رابطه با توریسم، جنگل داری، صنایع کشاورزی، ماهیگیری، منابع طبیعی و استخراج معادن می باشد. هزینه های تحصیلی و زندگی به مراتب در این استان پایین تر از استان های دیگر است.این استان دارای چهار دانشگاه معتبر می باشدکه عبارتند از:


دانشگاه New Brunswick واقع در شهرهای Fredericton و Saint John، دانشگاه St. Thomas در شهر Fredericton، دانشگاه Mount Allison در شهر Sackville وکالج New Brunswick که با توجه به تنوع رشته های مختلف تحصیلی وکیفیت آموزشی خود تعداد زیادی دانشجو را سالیانه به خود جذب می نماید.جهت تقاضای اقامت استانی از طریق New Brunswick متقاضیان باید دارای شرایط ذیل باشند:
متقاضی باید دارای سابقه مدیریت یک تجارت موفق و یا ترجیحاً صاحب یک تجارت و یا جواز کار فعال باشد.
سابقه مدیریتی شما باید حتماً با طرح تجاری ارائه شده شما به این استان مطابقت داشته باشد.
متقاضی باید دارای سرمایه کافی جهت سکونت در این استان و يک طرح تجاری باشد.
توانایی متقاضی در مکالمه به زبان انگلیسی و یا فرانسه باید در حدی باشد که هنگام مصاحبه توانایی پاسخگویی به سوالات شخص مصاحبه گر در زمینه اطلاعات راجع به این استان و سابقه های مدیریتی و طرح تجاری خود را داشته باشد.
متقاضی باید به اداره مهاجرت این استان ضمانت بدهد که بعد از اخذ اقامت کانادا حداقل ٢ سال در این استان سکونت داشته باشد.
متقاضی باید حداقل دارای ۵۰ امتیاز از سیستم امتیاز بندی این استان باشد که این امتیاز بندی تحت فاکتورهای سن، سابقه مدیریتی، توانایی در زبان انگلیسی یا فرانسه و … می باشد.
جهت اخذ اقامت در اين استان شما بايد مراحل ذير را طی نماييد:
تکميل فرم های اوليه و ارسال آنها به همراه مدارک لازم به بخش تجاری اداره مهاجرت این استان.
افسرهای بخش تجاری اداره مهاجرت مدارک شما را بررسی و در صورتیکه شما واجد شرایط باشید شما را برای مصاحبه ای در این استان دعوت خواهد نمود. شما باید حداقل بمدت ۵ روز در این استان حضور داشته باشید. این اقامت ۵ روزه جهت انجام مصاحبه و بررسی های لازم در مورد موقعیتهای تجاری، تحصیلی و مسکن و دیدار از این استان می باشد.
پیرو یک مصاحبه موفق شما باید یک طرح تجاری موفق بهمراه فرمهای مربوطه به این استان را ارائه دهید.
شما برگه قبولی خود در این استان را بعد از موافقت اداره مهاجرت با طرح تجاری خود دریافت خواهيد کرد.
سپس پرونده شما جهت بررسی های پزشکی و امنیتی به سفارت کانادا در کشور شما و یا کشور مسؤل آن فرستاده خواهد شد.
بعد از دریافت برگه های اقامتی شما وارد کانادا شده و در این استان اقامت خواهید داشت.
در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمائید



طرح استانی جزيره پرنس ادوارد


جزيره پرنس ادوارد که به اسم باغ در دریا معروف است توسط خلیج سنت لورنس و اقیانوس اطلس احاطه شده است. این استان کوچکترین و سرسبزترین استان کانادا می باشد. این استان نسبت به استانهای دیگر کانادا زمستان متعادل و گرمتری دارد. استان پرنس ادوارد ١٦۰۰ کيلومتر از تورنتو، ١١۰۰ کيلومتر از بوستون و ١٤۵۰ کيلومتر از نیويورک فاصله دارد


مرکز این استان شهرCharlotte Town می باشد که در قسمت شمالی آن واقع شده است. Summer Side دومین شهر این استان می باشد که در منطقه Prince Country (در قسمت غربی) واقع شده است. اقتصاد این استان بیشتر براساس فعالیتهای کشاورزی - باغداری - واردات و صادرات - توریسم و ماهیگیری از طریق بندرهای تجاری می باشد. هزینه های زندگی در این استان بمراتب از استانهای دیگر کمتر می باشد. هزینه های درمانی رايگان و هزینه های تحصیلی تا مقطع دبیرستان بصورت رایگان می باشد. این استان دارای دانشگاههای ذیل می یاشد :
University of Prince Edward Island
Maritime Christian College
Holland College
College of piping and Celtic Performing Arts of Canada
جهت تقاضای اقامت از طريق استان پرنس ادوارد متقاضیان باید دارای شرایط زیر باشند:
سن متقاضی باید زیر ۵۵ سال باشد (اگر سابقه مدیریتی و یا تحصیلی در حد بالایی باشد شرط سنی مطرح نیست).
متقاضی باید دارای ١٤ سال سابقه تحصیلی باشد که در صورت داشتن سابقه مدیریتی و تحصیلی بالا این شرط در نظر گرفته نخواهد شد.
متقاضی باید دارای سوابق مدیریتی باشد یا صاحب تجارت فعال و یا جواز کسب باشد.
متقاضی باید دارای ٤۰۰،۰۰۰$ (دلار کانادايی) دارائی منقول و یا غیر منقول باشد.
متقاضی باید یک سفر حداقل ٣ روزه به این استان داشته باشد که این سفر به منظور انجام مصاحبه و بازدید از این استان انجام می شود.
متقاضی در این سفر ٣ روزه با مقامات کانادایی مصاحبه ای انجام خواهد داد که در طی این مصاحبه متقاضی باید هدف خود را از تقاضای اقامت دائم در این استان را اعلام نماید.
متقاضی باید حداقل ۵۰ امتیاز با توجه به سیستم امتیاز بندی این استان را کسب نمايد.
متقاضی باید آمادگی سرمایه گذاری ١۰۵،۰۰۰$ را در این استان داشته باشد(پس ازقبولی در مصاحبه) که این سرمایه گذاری غیرقابل بازگشت است و از طریق شرکت سرمایه گذاری Confederation و تحت نظر اداره مهاجرت اين استان انجام می شود.
متقاضی نیازی بدانستن زبان فرانسه یا انگلیسی ندارد. متقاضیانی که توانایی تکلم به زبان انگلیسی یا فرانسه را ندارند باید $٢۰،۰۰۰ دلار به حساب اداره مهاجرت استان پرنس ادوارد واریز نمایند(پس از قبولی در مصاحبه) که این مبلغ بعد از ارائه مدرک و دال بریادگیری زبان فرانسه در آینده به ایشان عودت داده می شود.
متقاضی پس از قبولی در مصاحبه مبلغ $٢۵،۰۰۰ سپرده به عنوان ضمانت اقامت در اين استان به اداره مهاجرت پرداخت می نمايد. این مبلغ در صورت یکسال اقامت در این استان به متقاضی عودت داده می شود.
در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با سازمان ما تماس حاصل فرمائید . بسیار خوشوقت خواهیم بود که اطلاعات بیشتری را در این مورد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .


طرح استانی نوا اسکوشيا


جهت اخذ اقامت از طریق طرح استانی نوا اسکوشیا، متقاضی بایستی داری شرایط خاصی که توضیح داده می شود باشد. استان مذبور پرونده متقاضی را با تـوجه بـه قـابـلیتها و علاقمندی وی به استان نوا اسکوشیا، بخصوص تمایل به زندگی در شهر هالیفکس بررسی می نماید. این استان استخدام و بکارگیری شما را با یک سازمان مالی و بازرگانی در همان استان برای مدت بطور متوسط ٦ ماه را تضمین می نماید .




پس از تأیید و صدور مجوز استانی، متقاضی باید تقاضی مهاجرت خود را از طریق سفارت کانادا در کشور های دیگر به جریان اندازد تا بررسیهای امنیتی و پزشکی در مورد ایشان و وابستگانش صورت گیرد . در شرایط عادی معمولاً نیاز به مصاحبه دوم نمی باشد و پروسه زمانی اخذ اقامت با توجه به شریط متقاضی و کشور درخواست کننده متفاوت می باشد ولی ین پروسه نسبت به سیر پروسه های مهاجرت به کانادا کوتاهتر می باشد. ویزای اقامتی صادر شده از این طریق محدود و مشروط نمی باشد و هیچگونه شرط تجاری برای شخص در بر نخواهد داشت.
مشخصات مطلوب و قابل قبول یک متقاضی جهت طرح استانی به صورت ذیل خلاصه می گردد:
متقاضی که واجد شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری دولت فـــــدارل و کـبـک باشــد نـمی توانــــد از طــریـــق طــرح اسـتانی نوا اسکوشیا اقدام نماید. این طرح به قصد رقابت با طرح فوق برنامه ریزی نگردیده است .
متقاضی باید حداقل ٢٥ سال و حداکثر ٦٠ سال داشته باشد.
متقاضی باید توانایی تکلم به زبان انگلیسی و یا فرانسه را در حد ابتدائی داشته باشد. این توانایی شامل صحبت کردن، خواندن و نوشتن می باشد و متقاضی باید قابلیت درک مطلب و تاسیس و اداره یک حرفه در کانادا را داشته باشد.
متقاضی باید حداقل داری ١٢ سال تحصیلات دیپلم دبیرستان یا معادل آن باشد.
متقاضی باید داری شرکت تجاری باشد و یا در گذشته بمدت ٢ سال از ٥ سال داری تجربه مدیریت باشد. این تجربه می تواند مدیریت در مشاغل تجاری، دولتی، سازمانی و یا هرگونه تشکیلات دیگر بصورت انتفاعی و یا غیرانتفاعی باشد.
متفاضی می بایستی داری سرمایه خالص بمیزان ٣٠٠٠٠٠ دلار کانادایی باشد و آنرا از طریق قانونی و کوشش و تلاش خود کسب نموده باشد.
متقاضی باید مبلغ ١٢٨٠٠٠ دلار کانادا را در استان نوا اسکوشیا سرمایه گذاری نماید. این مبلغ باید بصورت یکجا پرداخت شود و غیر قابل برگشت می باشد. در صورت رد تقاضای مهاجرت توسط سفارت کانادا (در مرحله دوم ) این مبلغ بصورت کامل به متقاضی بازگردانده می شود.
در هنگام صدور ویزای و طی مراحل مربوطه جهت ورود به کانادا، متقاضی می تواند قراردادی را امضاء نماید که به موجب آن مدیـریـت یک کـمـپانی از لیست کمپانیهای مورد قبول استان نوا اسکوشیا را به مدت ٦ ماه و با حقوق٢٠٠٠٠ دلارکانادا بعهده گیرد.
توجه فرمایید که برنامه فوق جهت جذب افراد به اقامت در استان نوا اسکوشیا می باشد و متقاضی بهتر است که یک هفته قبل از مصاحبه در نوا اسکوشیا جهت انجام تحقیقات لازم در مورد تحصیلات فرزندان، مسکن و موقعیت و فرصتهای تجاری و ... حضور داشته باشد تا به هنگام مصاحبه آماده پاسخگویی به سوالات مطرح شده باشد.

No comments: